«Έφτασα να πιστεύω ότι στο σχολείο, όπως και στην ψυχοθεραπεία, οι μόνες γνώσεις που μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά ενός ατόμου είναι αυτές που ο ίδιος ανακαλύπτει μόνος του και τις κάνει δικές του» δηλώνει ο C.R. Rogers, εκφράζοντας την σύγχρονη προσέγγιση στην εκπαίδευση.
Σκοπός του σεμιναρίου
Σκοπός του σεμιναρίου είναι να παρουσιάσει μια σειρά τεχνικών και ασκήσεων που προωθούν την ενεργητική συμμετοχή στην τάξη. Πρόκειται για πρακτικές που μπορούν να εμπλουτίζουν, αλλά και να υποκαθιστούν την τεχνική της διδασκαλίας, έτσι όπως εφαρμόζεται σήμερα. Η τελευταία, συνήθως δεν προάγει τη δημιουργικότητα ούτε εξασφαλίζει μια γνωριμία με το αντικείμενο που να έχει βάθος σε ποιότητα αλλά και σε χρονική διάρκεια.
Με τη λήξη του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα νιώθουν ότι έχουν πλέον στη διάθεσή τους εργαλεία με τα οποία μπορούν να κινητοποιήσουν πιο εύκολα τους μαθητές τους, να τους φέρουν σε επαφή με τα συναισθήματα και τις σκέψεις που τους γεννά το εκπαιδευτικό αντικείμενο, έτσι ώστε να μαθαίνουν γρήγορα και ευχάριστα.
Μεθοδολογία
Οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο θα κληθούν να πάρουν μέρος οι ίδιοι στην υλοποίηση αυτών των τεχνικών. Έτσι θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν πρώτοι την εμπειρία της βιωματικής μάθησης αλλά και να καλλιεργήσουν δεξιότητες ενσυναίσθησης προς τους μαθητές τους. Ο ρόλος της εισηγήτριας θα είναι υποστηρικτικός και συντονιστικός.
Θα τους ζητηθεί, επίσης, όχι μόνο να σκεφτούν αλλά και να θέσουν σε εφαρμογή αυτές τις τεχνικές στο δικό τους εκπαιδευτικό αντικείμενο. Θα πραγματοποιηθούν 2 συναντήσεις. Μεσολαβεί μία εβδομάδα μεταξύ τους, ούτως ώστε οι συμμετέχοντες να έχουν την ευκαιρία να υλοποιήσουν στον εκπαιδευτικό τους χώρο όσες τεχνικές έχουν δουλευτεί στο πρώτο μέρος και επιστρέφοντας να μεταφέρουν την εμπειρία τους, να εκφράσουν τις απορίες τους και να πάρουν feedback.
Δομή Σεμιναρίου
Η διάρκεια του Σεμιναρίου είναι 8 ώρες και χωρίζεται σε δύο μέρη:
Α ΜΕΡΟΣ : Εξοικείωση με την εμπειρία της βιωματικής μάθησης / Παρουσίαση βιωματικών τεχνικών και ασκήσεων (4 ώρες)
Α Ενότητα
Β Ενότητα
ο καταιγισμός ιδεών,
οι ομάδες εργασίας,
η επίδειξη,
η μελέτη περίπτωσης,
το παιχνίδι ρόλων,
η προσομοίωση,
η συνέντευξη από ειδικό,
η λύση προβλήματος,
η ακροστιχίδα
η ζωγραφική κτλ.
Β. ΜΕΡΟΣ: Παρουσίαση των υπόλοιπων βιωματικών τεχνικών και ασκήσεων, feedback και αυτοαξιολόγηση (4 ώρες)
Γ Ενότητα
Παρουσίαση και των υπόλοιπων βιωματικών τεχνικών και ασκήσεων με άμεση εμπλοκή των συμμετεχόντων
Δ Ενότητα
Απευθύνεται σε όλους όσους ασχολούνται ή πρόκειται να ασχοληθούν με την ομαδική διδασκαλία οποιουδήποτε αντικειμένου, από την προσχολική αγωγή μέχρι και την εκπαίδευση ενηλίκων.
Θα δοθούν σημειώσεις και βιβλιογραφία
Εισηγήτρια: Σοφία Κρητικού, Ψυχολόγος με μεταπτυχιακή ειδίκευση στην «Εκπαίδευση ενηλίκων», Εκπαιδεύτρια ειδικής αγωγής
Σπούδασε Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Στη συνέχεια, παρακολούθησε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα ειδίκευσης στην "Εκπαίδευση Ενηλίκων" στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Είναι πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια εκπαιδευτών και Εκπαιδεύτρια ενηλίκων από το Εθνικό Κέντρο Πιστοποίησης δομών δια βίου μάθησης (Ε.ΚΕ.ΠΙΣ).
Εργάζεται, εδώ και 14 χρόνια, ως εκπαιδεύτρια στο ίδρυμα ''Θεοτόκος'', στο Ίλιον Αττικής. Έχει ειδικευτεί σε εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας (Μakaton, νοηματική) και εκπαιδευτικές μεθόδους για άτομα με αναπηρία (νοητική υστέρηση, αυτισμό), όπως το TEACH, ABA, Συστηματική καθοδήγηση κ.α.
Παράλληλα, διδάσκει συστηματικά σε Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης.
Κόστος:
Τόπος διεξαγωγής: Αυγής 55 και Μπιζανίου 1, Νέο Ηράκλειο (ισόγειο).
Έναρξη | 08-10-2017 11:00 |
Λήξη | 14-10-2017 15:00 |
Χωρητικότητα | 25 |
Λήξη εγγραφών | 29-09-2017 |
Τιμή ατόμου | €50.00 |
Διοργανωτής | Ευρυμάθεια |
Εισηγητής | Σοφία Κρητικού |
Τόπος διεξαγωγής | Κέντρο Ευρυμάθεια |
Πόλη | Αθήνα |