ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

EvrimatheiaΗ φωνολογική ενημερότητα δηλαδή η συνειδητοποίηση ότι ο προφορικός λόγος αποτελείται από λέξεις οι οποίες μπορούν να αναλυθούν στα επιμέρους στοιχεία τους (συλλαβές και φωνήματα) αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που συμβάλλουν στην κατάκτηση της γραπτής γλώσσας. Όσα παιδιά καταφέρουν να αναλύσουν τον προφορικό λόγο στα μέρη που τον απαρτίζουν κατά την προσχολική ακόμα ηλικία, υπερέχουν στην εκμάθηση της ανάγνωσης και την γραφής. Αντίθετα εκείνα που υστερούν σ’ αυτή την ικανότητα είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν προβλήματα στο να μάθουν να γράφουν και να διαβάζουν.

Η φωνολογική ενημερότητα είναι μια ικανότητα που μπορεί να διδαχθεί και να εξασκηθεί από το νηπιαγωγείο αλλά και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Στόχος μια τέτοιας διδασκαλίας είναι η διευκόλυνση των παιδιών στην προσπάθεια τους να μάθουν ανάγνωση και γραφή έτσι ώστε να αποτραπούν και να μειωθούν οι περιπτώσεις αναγνωστικών και ορθογραφικών δυσκολιών.

Στην ειδική εκπαίδευση, που αφορά τους μαθητές με μαθησιακά προβλήματα η διδασκαλία της φωνολογικής ενημερότητας είναι πρωτίστης σημασίας για την αποκατάσταση των δυσκολιών τους στην ανάγνωση και την ορθογραφημένη γραφή.

Στόχος του σεμιναρίου
Το σεμινάριο απευθύνεται σε όσους εμπλέκονται στην διαδικασία εκμάθησης της ανάγνωσης και της ορθογραφημένης γραφής στο πλαίσιο της προσχολικής, πρωτοσχολικής και ειδικής εκπαίδευσης (νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, σχολικοί σύμβουλοι, ειδικοί παιδαγωγοί, λογοθεραπευτές κ.α). Στόχος του είναι να μυήσει τα άτομα αυτά στις τεχνικές διδασκαλίας της φωνολογικής ενημερότητας αλλά και να τα ενημερώσει για τις θετικές συνέπειες αυτής της διδασκαλίας στις αναγνωστικές και ορθογραφικές επιδόσεις των παιδιών.

Μεθοδολογία

Tο Α΄ μέρος του σεμιναρίου θα ασχοληθεί με το πως μαθαίνουμε ανάγνωση και γραφή, ποιος είναι ο ρόλος της φωνολογικής ενημερότητας στην διαδικασία αυτή και γιατί η διδασκαλία της έχει θετικές συνέπειες στις αναγνωστικές και ορθογραφικές επιδόσεις των παιδιών.
Στο Β΄ μέρος θα παρουσιασθεί ένα δομημένο πρόγραμμα φωνολογικής εκπαίδευσης και εξάσκησης το οποίο περιλαμβάνει δραστηριότητες και ασκήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας και φιλοδοξεί να καλύψει τις ανάγκες των παιδιών προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας αλλά και των μαθητών με μαθησιακά προβλήματα που αντιστέκονται στην παραδοσιακή διδασκαλία της ανάγνωσης.

Περιεχόμενα του σεμιναρίου

  • Η αναγνωστική και ορθογραφική διαδικασία στους μαθητές του Ελληνικού συστήματος γραφής
  • Ανάλυση της έννοιας της φωνολογικής ενημερότητας και του τρόπου που αναπτύσσεται η ικανότητα αυτή.
  • φωνολογικής ενημερότητας με την κατάκτηση της γραπτής γλώσσας
  • Οι δυσκολίες των παιδιών με μαθησιακά προβλήματα (δυσλεξία) και η αξία εξάσκησης των παιδιών αυτών στην φωνολογική ενημερότητα
  • Πρόγραμμα εκπαίδευσης στην φωνολογική ενημερότητα που περιλαμβάνει δραστηριότητες και ασκήσεις στους παρακάτω τομείς:
    • αντίληψη της ομοιοκαταληξίας
    • κατάτμηση προτάσεων σε λέξεις
    • συλλαβική επίγνωση
    • κατανόηση και χειρισμός των φωνημάτων

Θα δοθούν σημειώσεις και βιβλιογραφία

Εισηγήτρια: Χριστίνα Σταθάκου, Ειδική Παιδαγωγός ΜΕd

Οι τιμές σε έκδοση τιμολογίου επιβαρύνονται με Φ.Π.Α 24%

Τόπος διεξαγωγής: Αυγής 55 και Μπιζανίου 1, Νέο Ηράκλειο (ισόγειο).

Στοιχεία σεμιναρίου

Έναρξη 10-02-2019 10:00
Λήξη 10-02-2019 15:00
Χωρητικότητα 25
Λήξη εγγραφών 01-02-2019
Τιμή ατόμου €50.00
Διοργανωτής Ευρυμάθεια
Εισηγητής Χριστίνα Σταθάκου
Τόπος διεξαγωγής Κέντρο Ευρυμάθεια
Πόλη Αθήνα
Μοιραστείτε αυτό το σεμινάριο:
© 2024 Digital Ideas