Δυσκολίες συμπεριφοράς – εκπαιδευτικές μέθοδοι παρέμβασης σε παιδιά με ΔΕΠΥ & ΑΥΤΙΣΜΟ

EvrimatheiaΌλο και πιο συχνά, τα τελευταία χρόνια, διαγιγνώσκονται στην Ελλάδα παιδιά με ΔΕΠ-Υ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής κ’ Υπερκινητικότητα) και Αυτισμό. Τα παιδιά αυτά συχνά εμφανίζουν έντονα προβλήματα συμπεριφοράς στο σπίτι και στο κοινωνικό τους περιβάλλον, τα οποία τα εμποδίζουν στην ομαλή ένταξη τους.

Σκοπός του σεμιναρίου

Σκοπός του σεμιναρίου είναι να παρουσιάσει έναν αποτελεσματικό τρόπο κατανόησης και ανάλυσης της προβληματικής συμπεριφοράς και μια σειρά μεθόδων παρέμβασης – τακτικών συμμόρφωσης.

Παράλληλα, επιδιώκεται -πέρα από τη παροχή γνώσεων και δεξιοτήτων- να ενδυναμωθεί το συναίσθημα όσων ασχολούνται με την ανάπτυξη και την εκπαίδευση παιδιών με ΔΕΠ-Υ και αυτισμό, ότι μπορούν να ανταπεξέλθουν σε δύσκολες καταστάσεις, σεβόμενοι την προσωπικότητα των παιδιών, με την ελάχιστη προσωπική τους καταπόνηση, ακολουθώντας σωστές παιδαγωγικές μεθόδους.

Μεθοδολογία
Στο σεμινάριο, χρησιμοποιούνται ενεργητικές, συμμετοχικές τεχνικές διδασκαλίας. Τα παραδείγματα αντλούνται από την καθημερινότητα και τις εμπειρίες των συμμετεχόντων. Ο ρόλος της εισηγήτριας είναι υποστηρικτικός και συντονιστικός.

Περιεχόμενα

  • Στην αρχή θα προσδιοριστεί τι ορίζεται ως προβληματική συμπεριφορά και τα αίτιά της σε παιδιά με ΔΕΠ-Υ και αυτισμό.
  • Στη συνέχεια, θα παρουσιαστεί ένας λειτουργικός τρόπος ανάλυσης προβληματικής συμπεριφοράς και διατύπωσης στόχων, προκειμένου αυτή να μπορεί να τροποποιηθεί.
  • Έπειτα, θα γίνει λόγος για μια σειρά εκπαιδευτικών μεθόδων παρέμβασης (time-out, υπερδιόρθωση, κόστος αντίδρασης, απόσβεση και εκμηδένιση, μίμηση μοντέλου, εκπαιδευτικό συμβόλαιο, πρόγραμμα αυτοαξιολόγησης κ.α)
  • Θα αναλυθούν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της κάθε μεθόδου και
  • Θα ενθαρρυνθούν οι συμμετέχοντες να μάθουν να επιλέγουν την κατάλληλη μέθοδο για την δική τους περίπτωση ώστε να παρεμβαίνουν αποτελεσματικά

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, επαγγελματίες ψυχικής υγείας, φοιτητές και μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων σχολών και γονείς.

Θα δοθούν σημειώσεις και βιβλιογραφία

Εισηγήτρια: Σοφία Κρητικού, Ψυχολόγος με μεταπτυχιακή ειδίκευση στην «Εκπαίδευση ενηλίκων», Εκπαιδεύτρια ειδικής αγωγής

Σπούδασε Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Στη συνέχεια, παρακολούθησε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα ειδίκευσης στην "Εκπαίδευση Ενηλίκων" στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Είναι πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια εκπαιδευτών και Εκπαιδεύτρια ενηλίκων από το Εθνικό Κέντρο Πιστοποίησης δομών δια βίου μάθησης (Ε.ΚΕ.ΠΙΣ).
Εργάζεται, εδώ και 14 χρόνια, ως εκπαιδεύτρια στο ίδρυμα ''Θεοτόκος'', στο Ίλιον Αττικής. Έχει ειδικευτεί σε εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας (Μakaton, νοηματική) και εκπαιδευτικές μεθόδους για άτομα με αναπηρία (νοητική υστέρηση, αυτισμό), όπως το TEACH, ABA, Συστηματική καθοδήγηση κ.α.
Παράλληλα, διδάσκει συστηματικά σε Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης.

Κόστος συμμετοχής:
Για εκπαιδευτικούς & Επαγγελματίες Ψυχικής Υγείας: 45€
Για Φοιτητές, μεταπτυχιακούς Φοιτητές και Ανέργους: 40€

Οι τιμές σε έκδοση τιμολογίου και απόδειξης επιβαρύνονται με Φ.Π.Α 24%

Τόπος διεξαγωγής: Αυγής 55 και Μπιζανίου 1, Νέο Ηράκλειο (ισόγειο).

Στοιχεία σεμιναρίου

Έναρξη 19-05-2019 10:00
Λήξη 19-05-2019 15:00
Χωρητικότητα 25
Λήξη εγγραφών 10-05-2019
Τιμή ατόμου Κατόπιν επικοινωνίας
Διοργανωτής Ευρυμάθεια
Τηλέφωνο 210 2814378
Εισηγητής Σοφία Κρητικού
Τόπος διεξαγωγής Κέντρο Ευρυμάθεια
Πόλη Αθήνα
Μοιραστείτε αυτό το σεμινάριο: