Στόχος Σεμιναρίου: Στόχος του Σεμιναρίου αυτού είναι να γνωρίσουν οι συμμετέχοντες τις Γενικευμένες και Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, να μάθουν να δομούν μια Άτυπη Αξιολόγηση και να οργανώνουν σύμφωνα με αυτή ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αποκατάστασης προσαρμοσμένο στις Μαθησιακές- Συναισθηματικές και Ηλικιακές ανάγκες του κάθε παιδιού.
Συμμετέχοντες: Το σεμινάριο απευθύνεται σε (Ειδικούς) Παιδαγωγούς, Λογοπεδικούς, Ψυχολόγους και Εργοθεραπευτές που ασχολούνται ή ενδιαφέρονται να δουλέψουν με παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες. Ο αριθμός θέσεων είναι αυστηρά περιορισμένος στα 12 άτομα και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ
Ενότητα 1η
Αναγνωρίζοντας τις Μαθησιακές Δυσκολίες
• Ορισμός, χαρακτηριστικά και διαφοροποίηση Γενικευμένων και Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών.
• Διαδικασία αξιολόγησης
Λήψη του Αναπτυξιακού Ιστορικού
Γνωριμία με τα Ψυχομετρικά εργαλεία
Δόμηση μιας άτυπης αξιολόγησης - ανίχνευσης μαθησιακών δυσκολιών, ανάλογα με την ηλικία του παιδιού
Προφίλ αξιολογούμενου – πρόταση παρέμβασης
Ενότητα 2η
Η Οργάνωση του Προγράμματος Αποκατάστασης
Α) Μαθησιακό – παιδαγωγικό πρόγραμμα
• Στοχοθέτηση βασισμένη στο προφίλ αξιολόγησης (πώς οργανώνεται μια συνεδρία ανάλογα με την ηλικία και τις ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού)
• Δημιουργία σχέσης με το παιδί και την οικογένειά του
• Τεχνικές που χρησιμοποιούνται για βελτίωση στους τομείς:
-Προσχολικές δεξιότητες (βασικές έννοιες, προσανατολισμός στο χώρο και τον χρόνο, προγραφικές και προμαθηματικές έννοιες, φωνολογική ενημερότητα)
Ανάγνωση (η πρώτη ανάγνωση και η απόκτηση αναγνωστική ευχέρειας)
Κατανόηση
Γραφή- Ορθογραφία
Προφορική έκφραση και Λεξιλόγιο
Γραπτή έκφραση
Αριθμητικές πράξεις
Επίλυση μαθηματικών προβλημάτων
Μελέτη θεωρητικών μαθημάτων
Μνημονικές τεχνικές
Β) Από την αξιολόγηση στη δόμηση των συνεδριών με το παιδί
• Επιλογή στόχων και προτεραιοτήτων
• Κατανομή χρόνου σε 45λεπτες συνεδρίες
• Διαλείμματα- Τεχνικές επιβράβευσης και ενθάρρυνσης
• Ασκήσεις για το σπίτι
• Δημιουργία υλικού για το πρόγραμμα αποκατάστασης
Γ) Η ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη του παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες
• Συνεργασία με τα εμπλεκόμενα πλαίσια:
Οικογένεια
Σχολείο (συνεργασία με εκπαιδευτικούς, επίδοση σε διαγωνίσματα)
Διαγνωστικοί φορείς
• Συναισθηματικός τομέας – Συμπεριφορά – Κοινωνικοποίηση
• Οργάνωση μελέτης στον σπίτι
Όλες οι ενότητες θα εμπλουτίζονται από παραδείγματα και βιωματικές ασκήσεις για την καλύτερη κατανόηση και πρακτική εφαρμογή των θεωρητικών κομματιών από τους συμμετέχοντες.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, παρέχεται βεβαίωση παρακολούθησης.
Συντονίστριες:
Αφροδίτη Κορογιαννάκη
Αναπτυξιακη Ψυχολογος,
Msc- Συστημική Θεραπευτρια Οικογενειας
Αλεξία Τσιλιμπώκου
Ψυχολογος- ΕΙδ. Παιδαγωγος MA,
Ψυχοθεραπεύτρια Gestalt,
Τραυματοθεραπεύτρια (EMDR, CRM)
Πρόγραμμα:
40 Ώρες,10/11/24/25 Φεβρουαρίου 2018 και 10 Μαρτίου 2018, 10:00 – 18:00
Εκπτώσεις:
Με early booking (μέχρι και 3 Ιανουαρίου), ισχύει έκπτωση 10%.
Παρέχεται έκπτωση 15% για Μεταπτυχιακούς ή Διδακτορικούς Φοιτητές και Ανέργους.
Σε συμμετοχή 3 ατόμων και άνω παρέχεται έκπτωση 10% στον κάθε συμμετέχοντα
Έναρξη | 10-02-2018 10:00 |
Λήξη | 10-03-2018 18:00 |
Χωρητικότητα | 12 |
Λήξη εγγραφών | 02-02-2018 |
Τιμή ατόμου | €250.00 |
Διοργανωτής | Animus Corpus |
Εισηγητής | Αλεξία Τσιλιμπώκου, Αφροδίτη Κορογιαννάκη |
Τόπος διεξαγωγής | Animus Corpus |
Πόλη | Αθήνα |